Intel sorun çıkaran işlemcilerin garanti süresini uzattı!
Intel, 13. ve 14. nesil Core masaüstü işlemcilerde yaşanan kararsızlık sorunları nedeniyle garanti süresini uzattığını duyurdu. Intel, bu işlemcilerde yaşanan kararsızlık sorunlarının, mikro kod algoritmasından kaynaklanan aşırı voltaj talepleri nedeniyle meydana geldiğini tespit etti. Peki Intel sorunlu işlemciler için garanti süresini kaç yıl uzattı?
Intel, 13. ve 14. Nesil Core işlemciler için garanti süresini 2 yıl uzattı
Intel tarafından yapılan açıklamaya göre, 13. ve 14. nesil masaüstü Core içerisinden sorunlu olan işlemcileri kullanan ve kararsızlık sorunları yaşayan müşterilere destek olmak amacıyla garanti süresi uzatıldı. Intel, bu kararıyla müşteri memnuniyetini artırmayı ve yaşanan sorunları bir an önce çözmeyi planlıyor. Şirketin yaptığı açıklamada, garanti süresinin mevcut 3 yıldan 5 yıla çıkarıldığı belirtildi.
Intel, sorunlu işlemcilerde yaşanan kararsızlık sorunlarının, mikro kod algoritmasından kaynaklanan aşırı voltaj talepleri nedeniyle meydana geldiğini tespit etti. Bu sorun, işlemcinin stabil çalışmasını engelliyor ve kullanıcılara sorun yaşatıyordu. Intel, bu sorunu çözmek için Ağustos ortasında bir mikro kod güncellemesi yayınlayacak. Bu güncelleme, aşırı voltaj sorununu düzeltecek ve işlemcinin daha stabil çalışmasını sağlayacak.
Intel’in bu kararına göre, 13. ve 14. nesil işlemci sahipleri, işlemcilerinde herhangi bir sorun yaşadıklarında bu yeni garanti süresi kapsamında destek alabilecekler. Intel, bu süreçte değişim kanallarını açık tutacak ve etkilenen tüm kullanıcıların destek alabilmesini sağlayacak.
Bu yeni garanti düzenlemesi, özellikle oyun ve yüksek performans gerektiren uygulamalarda yaşanan kararsızlık sorunları için büyük bir rahatlama sağlayacak. Intel’in bu hamlesi, müşteri memnuniyetini artıracak önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Kullanıcılar, yaşadıkları sorunların çözüleceği ve daha iyi bir destek alacakları konusunda bir nebze olsun rahatlayabilir. Peki siz ne düşünüyorsunuz? Intel’in bu hamlesi sizce kullanıcı memnuniyetini artıracak mı? Bu tür sorunlar yaşadınız mı ve nasıl çözdünüz?